Účinné látky

 

Kyselina citrónová - prospešná pri detoxikácii organizmu

Kyselina glukuronová - vzniká zložitým biochemickým procesom oxidácie glukózy. U zdravého človeka vzniká v pečeni, ktorá filtruje krv. Výživné látky sa použijú, cudzorodé látky sa odfiltrujú a jedovaté splodiny sa zneškodnia. Kyselina glukuronová pri tomto napomáha. Spája sa s jedovatými látkami, ako napr. nikotín, alkohol, prepracuje ich rozpustnejšími vo vode a pomôže ich vylúčeniu z organizmu vo forme moču. Taktiež napomáha odbúravať cholesterol, je stavebnou látkou mnohých dôležitých polysacharidov, ktoré tvoria napr. väzivo alebo chrupavky. Dodnes sa ju nepodarilo vyrobiť synteticky.

Kyselina mliečna (L+) - kombucha je bohatá na tzv. pravotočivú kyselinu mliečnu (L+). Túto dokáže telo na rozdiel od ľavotočivej kyseliny mliečnej (L-) spracovať pomerne rýchlo.  Kyselina mliečna (L+) povzbudzuje trávenie regeneráciou črevnej flóry. Podporuje rast potrebných baktérií v celom tráviacom trakte a zlepšuje látkovú výmenu svalstva. Zlepšuje prekrvenie a aktivuje metabolizmus pečene. Dostatočné množstvo tejto kyseliny ochráni organizmus pred rakovinou.

Kyselina glukonová - je to antioxidant, významná pri niektorých druhoch kvasinkových infekcií

Kyselina usnová - má významnú antibakteriálnu a antivírusovu aktivitu

Kyselina octová, uhličitá, vínna a iné - rôznou funkciou počas procesu látkovej výmeny podporujú vstrebávanie aktívnych látok z kombuchy v črevách

Kyselina listová (vitamín B9) - dôležitá pre tvorbu červených krviniek, syntézu DNA, rast tkaniva a regeneráciu buniek. Má významnú úlohu pri syntéze nukleových kyselín, taktiež pre správny vývoj bielych krviniek a normálny spôsob rastu. Zlepšuje vstrebávanie železa. Nevyhnutná pri prevencii závažných nádorových chorôb, chorobách srdca a krvného obehu.

Kyselina askorbová (vitamín C) - je nevyhnutná pre kalogén potrebný pre naše kosti, chrupavky, kožu, ďasná a zuby. Ten sa nachádza najmä v koži, šľachách a vo väzive, kde napomáha udržať potrebnú štruktúru a pevnosť. Vitamín C je veľmi dôležitý pri hojení rán. Spomaľuje proces starnutia, je významným antioxidantom. Posilňuje účinnosť bielych krviniek, tým zvyšuje odolnosť organizmu proti infekciám. Je nevyhnutný pre zvýšenie imunity organizmu.  Zvyšuje odolnosť voči alergiám a zbavuje telo škodlivých látok prirodzenými cestami. Nedostatok vitamínu C môže spôsobovať krvácanie ďasien, padanie vlasov, mäknutie kostí a znížená tvorba červených krviniek.

Aminokyseliny - potrebné pre správne fungovanie imunitného, nervového aj hormonálneho systému; napomáhajú pri rýchlejšej regenerácii organizmu

Enzýmy - (invertáza, amyláza, kataláza, sacharáza, syridlový enzým,  proteolitické enzýmy). Sú dôležité na látkovú výmenu a trávenie, kedy ako biokatalyzátory umožňujú ľahšie vstrebanie výživných látok v tele.

Polysacharidy - patria k uhľohydrátom (cukrom, sacharidom) a organizmu dodávajú energiu, aby jednotlivé bunky mohli plniť svoje úlohy. Niektoré polysacharidy tvoria základ väzív a základný stavebný materiál pre chrupavky a šľachy.

 

Vitamíny: B1, B2, B3, B6, B12, D, E, K

 

B1- vitamín B1 (teaming) -  pomáha bunkám tela premieňať sacharidy na energiu a je nevyhnutný pre správnu funkciu srdca, svalov a nervového systému. Tiamín je obsiahnutý v obohatenom chlebe, obilninách, celozrnných výrobkoch, chudom mäse, cestovinách, rybách, fazuliach a hrachu. Nedostatok vitamínu môže spôsobovať slabosť, únavu a poškodenie nervov. Úplný nedostatok vitamínu B1 vedie k ochoreniu zvanému beri-beri.

B2 - Vitamín B2 (riboflavín) - hrá dôležitú úlohu pri telesnom raste, obnove červených krviniek a uvoľňovaní energie zo sacharidov. Dôležitým zdrojom riboflavínu je mäso, vajcia, orechy, listová zelenina a mliečne výrobky. Nedostatok vitamínu nie je frekventovaný, pretože ho obsahuje väčšina potravín. K príznakom nedostatku patrí suchá, popraskaná koža a precitlivenosť očí na prudké svetlo.

B3 – Podporuje funkciu tráviaceho ústrojenstva, kože a nervov. Rovnako má nenahraditeľnú úlohu pri premene potravy na energiu.

B6 - Vitamín B6 (pyridoxín) - hrá dôležitú úlohu v metabolizme červených krviniek, pri raste a vývoji kostry. Významným zdrojom sú mäso, mliečne výrobky, celozrnné produkty, banány a kvasnice. Nedostatok môže byť spojený s deficitom aj iných B vitamínov, môže k tomu dôjsť u mladých ľudí a pri konzumácii príliš veľkého množstva alkoholu. Nedostatok sa prejaví poruchami imunitného systému, problémami s rastom a postihnutím svalov.

B12 - Vitamín B12 (riboflavín) hrá dôležitú úlohu pri telesnom raste, obnove červených krviniek a uvoľňovaní energie zo sacharidov. Dôležitým zdrojom riboflavínu je mäso, vajcia, orechy, listová zelenina a mliečne výrobky. Nedostatok vitamínu nie je frekventovaný, pretože ho obsahuje väčšina potravín. K príznakom nedostatku patrí suchá, popraskaná koža a precitlivenosť očí na prudké svetlo.

C - Vitamín C je dôležitým antioxidantom, ktorý chráni telesné tkanivá a ostatné vitamíny. Je potrebný pre reguláciu normálneho telesného rastu, hojenie rán a reakcií na stres a stimuluje tvorbu bielych krviniek. Tento vitamín je obsiahnutý v citrusových plodoch, čiernych ríbezliach, petržlene a paprike. Nedostatok môže viesť k vyššej vnímavosti voči infekciám a celkovému horšiemu zdravotnému stavu.

D - Vitamín D podporuje vstrebávanie vápnika, čo je základom pre zdravý vývoj zubov a kostí. Tento vitamín takisto pomáha udržať primerané hladiny vápnika a fosforu v krvi. Vitamín D je obsiahnutý predovšetkým v syroch, masle, margarínoch, smotane, obohatenom mlieku, rybách a obohatených cereáliach. Nedostatok tohto vitamínu môže viesť k mäknutiu kostí a krivici.

E - Vitamín E je potrebný pre ochranu buniek a ako antioxidant, je zodpovedný za normálny rast a vývin svalov, funkciu krvného obehu, nervového a zažívacieho systému. Dôležitým zdrojom sú rastlinné oleje, orechy, celozrnné produkty a listová zelenina.

K - Je nevyhnutný pre syntézu protrombínu, ktorý je nutný na zrážanie krvi. Je potrebný k regenerácii kostí a syntéze osteokalcínu, pomáha pri trombóze vencovitých ciev, podporuje správnu funkciu pečene, pôsobí preventívne voči infekcii u detí, proti zhubným nádorom.

 

 

Minerály: železo, draslík, vápnik, kobalt, meď, magnézium, mangán, sodík, zinok

 

  • Železo - významnou mierou sa podieľa na tvorbe červených krviniek, v ktorých je súčasťou červeného krvného farbiva - hemoglobínu. Hemoglobín je zodpovedný za prenos molekúl kyslíka ku všetkým bunkám. Inými slovami - ak nemáme dostatok železa, máme málo hemoglobínu a do mozgu, srdca, pečene, svalov a všetkých ostatných tkanív sa dostane menej životodarného kyslíka.
  • Draslík - pomáha v prevencii vysokého krvného tlaku, srdcových a mozgových príhod, reguluje pH a osmotický tlak v bunkách, udržiava objem telesných tekutín, podieľa sa na transportnom systéme výstupu sodíka z buniek a vstupu draslíka do buniek, umožňuje prenos nervových vzruchov, prácu svalov, nevyhnutný pre metabolizmus sacharidov a bielkovín- reguluje výmenu vápnika, vo väčšom množstve pôsobí diureticky – pomáha z tela odstraňovať škodlivé látky
  • Vápnik - udržuje zdravé kosti a zuby, pomáha v prevencii postupujúceho úbytku kostnej hmoty a osteoporózy, podporuje činnosť srdcového svalu a ostatných svalov, nervové vzruchy a krvnú zrážanlivosť, regulátor výmeny horčíka a draslíka, znižuje priepustnosť biologických membrane, znižuje krvný tlak, zmierňuje poruchy trávenia a pôsobí proti rakovine hrubého čreva
  • Kobalt – je dôležitý stopový prvok, ktorý je súčasťou vitamin B12. Podieľa sa na tvorbe červených krviniek, stimuluje i tvorbu erytropoetinu, hormónu podporujúceho tvorbu erytrocytov. Ďalej sa podieľa na tvorbe hormónov štítnej žľazy, tým, že podporuje vychytanie jódu. V neposlednom rade kobalt ovplyvňuje funkciu ciev a znižuje krvný
  • Meď -  je nutná na tvorbu kolagénu a elastínu, podporuje tvorbu bielych krviniek a zvyšuje odolnosť voči infekčným baktériám; je nutná na tvorbu mnohých enzýmov, z ktorých najvýznamnejší je superoxid dismutáza, ktorá patrí k najsilnejším antioxidantom v tele, podporuje využitie medi a zinku a chráni cytoplazmu pred voľnými radikálmi; je zodpovedná za sfarbenie pokožky; potrebná pre zdravie kĺbov a kostí; potrebná pre zdravie mozgu a nervov; chráni pred neplodnosťou, osteoporózou a pred rakovinou
  • MagnéziumTento prvok sa podieľa na viac než tristo biochemických procesoch v organizme. Pomáha udržať správnu funkciu svalov a nervov, pravidelný rytmus srdca a pevné kosti. Tiež je dôležitý pre metabolizmus a pri syntéze proteínov.
  • Mangán - je potrebný pre metabolizmus bielkovín, tukov, k regulovaniu hladiny cukru v krvi, zdravú nervovú sústavu a odolný imunitný systém;  je nutný na produkciu energie, rast kostí, reprodukciu, rast chrupaviek a synovialného mazu; chráni pred chudokrvnosťou z nedostatku železa; podporuje tvorbu materského mlieka; chráni pred vysokou hladinou cholesterolu; chráni pred vysokým krvným tlakom; chráni pred ateriosklerózou, srdcovými chorobami, svalovými kŕčmi a pred zrýchleným tepom; chráni pred duševnými chorobami, Parkinsonovou chorobou, Alzheimerovou chorobou; chráni pred cukrovkou, artritídou; podporuje využitie vápnika , fosforu , železa , tionínu a vitamínu E; chráni pred osteoporózou, artrózou a kazivosťou zubov; s komplexom vitamínov skupiny B pôsobí priaznivo na telesnú sviežosť
  • Sodík - reguluje osmotický tlak v tekutinách; udržiava objem mimobunkovej tekutiny; reguluje pH v tekutinách; napomáha tvorbe HCl v sliznici žalúdka; neutralizuje tráveninu v tenkom čreve; umožňuje prenos nervových vzruchov a prácu svalov; upravuje dráždivosť svalov
  • Zinok - optimálny metabolizmus cukrov; tvorba a metabolizovanie bielkovín; transport CO2; syntéza nukleových kyselín a hemoglobínu; antioxidačný – súčasť silného antioxidačného enzýmu SOD (superoxid dismutáza); zlepšuje chuťové a čuchové vnemy (najmä pri chemo- a rádioterapii) Zinok okrem toho spoľahlivo podporuje imunitu a nedávny výskum odhalil tiež jeho význam pre správne videnie a ochranu sietnice, kde je dôležitou súčasťou aktívnej látky rhodopsín.

Kvasinky: cca 2,5 milióna buniek v 1ml kombuchového nápoja

Kofeín: podľa použitého čaju: zelený čaj max. 5mg; čierny čaj max. 5mg; šípkový 0mg

Alkohol: max 0,5%-1%

Kontakt

PROBIOTEK s.r.o.

info@mojakombucha.sk

Stred 47
Zázrivá
027 05

0915 975 125

Vyhľadávanie

Kontaktujte nás

Podeľte sa s nami s Vašou skúsenosťou s pitím Kombuchy, pomôžete tým aj ostatným, ktorí ešte stále váhajú.

© 2012 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode